Camins de Paratge : allegoria de Nautas Tèrras d'Oc. Chemins de Paratge : allégorie des Hautes Terres d'Oc
Marcèla Geny
Camins de Paratge Allegoria de Nautas Tèrras
Marcèla Geny a été sélectionnée afin de publier sa poésie au cœur d'un des volumes de l'Anthologie Contemporaine Féminine de la Poésie Occitane de Paulina Kamakine. De leur rencontre poétique est née une amitié littéraire inédite. De fil en aiguille, d'échanges épistolaires en lectures, les deux poétesses ont tissé ce livre, recueil des œuvres de Marcèla, écrits de grande valeur pour la langue occitane. Chemin faisant, au fil de ses pages, la prose et la poésie de Marcèla se rencontrent et se croisent pour vous conter l'histoire de son pays.
Marcèla Geny est née en 1942 à Castelnau de Brassac, commune appelée aujourd'hui Fontrieu, pays de fontaines et de ruisseaux, dans les Hautes Terres d'Oc. Paysages secrets de collines boisées et de pâturages, piqués ici et là de l'or d'un champ de blé, horizons lointains de la montagne Noire et des Pyrénées orientales, c'est ainsi qu'elle a retrouvé son pays, lorsqu'elle est revenue de Haute-Savoie vivre dans la maison paternelle après sa carrière d'institutrice, au jour de sa retraite.
Chaque pierre, chaque arbre, chaque chemin déserté lui révélait alors un souvenir de ce passé récent où la vie explosait ici en durs labeurs, mais aussi en rires et chants dans la riche et belle langue occitane, celle qu'elle a parlée durant toute son enfance. Langue de poésie et de paix, langue des troubadours.
Tout semblait s'être tu de ce parler ancien, mais le silence des bois était propice à ce que chaque mot reprenne vie pour donner cette allégorie où se mêlent conte et récits dans la beauté inaltérable des paysages et de la langue occitane.
Marcèla Geny es estada seleccionada per publicar sos poèmas al còr d'un deis voluntes de l'Antologia Contemporanèa Femenina de la Poesia Occitana de Paulina Kamakine. De lor rescontré poetic es nascuda una amistat literaria inedita. De fial en cordura, d'escambis epistolars en lecturas, las doas poetessas an tescut aquel libre, recuèlh de las òbras de Marcèla Geny, escrits de granda valor per la lenga occitana. Camin fasent a travèrs aquelas paginas la pròsa e la poesia de Marcèla se rescontran e se crosan per vos contar l'istòria de son país.
Marcèla Geny es nascuda en 1942 a Castèl Nóu de Braipac, comuna uèi tomada batejada Fontriu, país de fonts e de rius, per Nautas Tèrras d'Òc. Paisatges secrets de colas boscosas e de pasturáis, picatats aicí e alà de l'aur d'un camp de blat, orizonts luènhs de Montanha Negra e de Pirenèus orientáis, es aital que trapèt son país, tomada de Savòia Nauta per viure dins l'ostai pairal, al jom de la retirada, son trabalh de regenta acabat.
Cada pèira, cada albre, cada camin desertat li revelava alara un sovenir d'aquel passat recent ont la vida espetava aicí en durs trimatges, mas tanben en rires e cants dins la rica e polida lenga occitana, la qu'aviá parlada pendent tota son enfanga. Lenga de poesia e de patz, lenga deis trobadors e trobairises.
Tot paressiá s'ésser calat d'aquel andan parlar, mas lo silenci deis bòsques èra propici a çò que cada mot retrobèsse vida per donar aquela allegoria ont se mèsclan conte e racontes dins la beutat inalterabla deis paisatges e de la lenga occitana.