Actes du colloque Jordi Pere Cerdà : littérature, société, frontière. Actes del col.loqui Jordi Pere Cerdà : literatura, societat, frontera. Actes del colloqui Jordi Pere Cerdà : literatura, societat, frontièra
En 2001, il avait cinquante ans que Jordi Pere Cerdà entrait en littérature. En manière d'hommage, c'est un colloque scientifique qui lui fut offert, dans cette terre de Cerdagne «entremig de totes les terres» qui nourrit son oeuvre d'images, de sève dialectale, de mémoire collective,mais aussi de questionnements sur ce qu'il appelle le «trencat» et le «cosit», la blessure et le lien: sur la frontière - toutes les frontières. Trente-cinq écrivains, chercheurs, universitaires catalans, français et occitans se sont réunis pour parler de Jordi Pere Cerdà et analyser une oeuvre majeure de notre littérature contemporaine. Un homme et une oeuvre qui sont l'expression même de la problématique de la catalanité roussillonnaise.
En 2001, fasiá 50 ans que Jordi Pere Cerdà (Premi d'Honor de les Lletres Catalanes 1995) dintrava en literatura amb «La guatlla i la garba». Se li ofriguèt un collòqui scientific en omenatge, tot bèl just sus aquela tèrra de Cerdanha «entremièg totas las tèrras» que porgis a la siá òbra imatges, sàbia dialectala, memòria collectiva, mas tanben de questionaments sus çò qu'el nomença lo «trencat» e lo «cosit», la nafra e lo ligam: sus la frontièra - totas las frontièras. Trenta cinc escrivans, cercaires, universitaris catalans, franceses e occitans se recampèron per parlar de Jordi Pere Cerdà e analizar una òbra màger de nòstra literatura contemporanèa. Un òme e una òbra que son l'expression meteissa de la problematica de la catalanitat rosselhonesa.